De kwal
O, roept de zee in de kwal.
De zee in de kwal roept o
o
o
De zwevende mond legt zich aan
om de infinitief, o, o, roepdrinkt o.
Wie of wat niet op de gedachte komt
zich te bevrijden is hier
hier
hier
hier hier en hier niet te weten.
Tonnus Oosterhoff
.
.
De Volkskrant (Piet Gerbrandy) over dit gedicht:
In een van de fraaiste gedichten uit de bundel tracht de oneindige zee, ‘de infinitief’, zich tevergeefs uit een kwal, een ‘zwevende mond’ te bevrijden. De zee zou een beeld kunnen zijn voor de taal, waarop de dichter drijft en waarvan hij drinkt als uit een moederborst. Wat hij niet uitspuwt maar binnenhoudt, is een geheim. Maar dankzij Oosterhoffs vermogen zich met het water te identificeren, krijgen we toch een indruk van alles wat de kwal voor zichzelf wil houden:
.
.

Elena Redaelli (Italy, 1981) E-mail : elereda@hotmail.it
I’m an Italian textile, environmental artist living and working between Europe and Asia.
My practice is based on textile sculpture and installation created through a deep relationship with place (environmental art) and society (participatory, socially engaged projects).
I research textile as a carrier of meaning, for its potential to narrate stories, create connections, relate to people, place, tradition, history.
My works are often carried out as collaborative projects implemented by the participants.
Art is considered for its transformative potential and textile as a medium that stimulate reflection, generating new connections towards community empowerment and social change.
The art object steps beyond market and authorship by strengthening its focus on research and processes, towards a critical intervention in the social reality.
In my exploration, Art and Craft merge in a combination of meaning and material production. I value and utilise ancient practices, adapting them to our modern society in a critical way.
My large scale, immersive installations combine slow paced production techniques and new media.
I care about environmental sustainability researching and promoting the use of natural, recycled and local materials, and I feed my practice with multicultural influences.